Bruinisse Nieuws Ondernemen in coronatijd deel 1

Ondernemen in coronatijd deel 1

5 maart 2021

Door corona en alle bijbehorende maatregelen hebben veel van onze ondernemers (tijdelijk) hun aanbod aangepast of zelf helemaal om moeten gooien. In de rubriek ‘ondernemen in coronatijd’ zijn we in gesprek gegaan met deze ondernemers en delen we hun verhaal.

Bru17: VisVersKlaar
Van een bomvol restaurant naar het VisVersKlaar concept: een idee wat al langer in het hoofd van eigenaar Niels Habraken spookte. Waarom hij het nooit in werking heeft gezet? Simpelweg door ruimte- en tijdgebrek. Niet gek dat hij na het sluiten van zijn restaurant hulp heeft ingeschakeld door iemand uit de wereld van kant-en-klaar maaltijden en samen met zijn personeel ging experimenteren. En je snapt het, al snel ontstond het nieuwe concept: VisVersKlaar.

Drie maaltijden, negen componenten
Het VisVersKlaar concept werkt als volgt: er zijn drie maaltijden samengesteld met ieder drie componenten. Als klant kies je uit deze maaltijden of je stelt zelf een maaltijd samen door de variëren uit de verschillende losse componenten. Kabeljauw kan omgeruild worden voor garnalen, pasta voor pad thai en ga zo maar door.

Van verse vis met voldoende groenten als uitgangspunt tot het vinden van de juiste wijze van verpakken. Aan alles is gedacht. Wel zijn de recepten duidelijk anders dan in het restaurant. ‘’Een hele gebakken tarbot is in het restaurant heerlijk, maar meenemen naar huis en verwarmen werkt niet. We hebben recepten ontwikkeld die zich goed lenen voor het verwarmen in de oven, zonder in te boeten in kwaliteit’’, aldus Niels.

Positieve reacties
‘’Het concept loopt nu een aantal weken en de reacties zijn super. Ik ben in het dorp al door diverse mensen aangesproken die even kwijt wilden hoe enthousiast ze hierover zijn. ‘’Dit misten we in het dorp’’, is een reactie die we meerdere malen hebben gehoord, vertelt Niels. Deze reacties hebben er mede voor gezorgd dat Bru17 het concept blijft doorzetten. Het bedrijf is zelfs op zoek naar een vaste kok die zich hier voornamelijk mee bezig gaat houden.

Benieuwd naar de gerechten óf solliciteren? Stap de winkel binnen of neem contact op via bestellingen@habrakenvis.nl of 0111-48 44 59.

 width=

De Jonge Veiligheidsopleidingen
Waarbij voorheen De Jonge Veiligheidsopleidingen zich voornamelijk bezighield met het geven van cursussen voor bedrijven, particulieren, verenigingen, stichtingen, familie of groepen vrienden, werd het bedrijf afgelopen jaar genoodzaakt de focus te verleggen. Of deze periode negatief is? Zeker niet.

Zaken naar voren gehaald
Toen er van maart tot juni 2020 geen cursussen gegeven mocht worden, vroeg Riny zichzelf af wat er nog wel mocht. Het resultaat? Hij legde meer focus op de verkoop van veiligheidsartikelen en knapte binnen no-time het leslokaal aan de Visserijweg op. ‘’Op zich zijn we geen heel nieuwe dingen gaan doen, maar hebben we zaken naar voren gehaald en meer aandacht gegeven. Voor de particuliere markt is het wel veranderd. Sinds de huidige lockdown is het niet toegestaan om cursussen te geven. Gelukkig mag dit voor bedrijven en organisaties nog wel’’, vertelt Riny.

Positieve kracht
Dat de een meer last heeft van de maatregelen dan de ander, is niks nieuws. Dit is in de praktijk terug te zien. ‘’Het wordt gewaardeerd als we meedenken over kostenbesparing of uitstel van kosten. Aan de andere kant merken we dat de gunfactor bij minder hard getroffen ondernemers hoog ligt. Zo merkten we dat we aan de ene kant moeten inleveren, maar worden we aan de andere kant gesteund. Een leerzaam proces waar we ontzettend veel kracht, waardering en energie uit halen’’, sluit Riny af.

Interesse in de diensten en producten van De Jonge Veiligheidsopleidingen? Neem dan eens een kijkje op de website (https://dejongeveiligheidsopleidingen.nl/) en neem contact op.

 width=

JMC Print Sign Design Displays: de Inhaker 

Wanneer een groot deel van de omzet altijd komt van evenementen zoals sportwedstrijden, openingen en beurzen snap je dat er vorig jaar rond deze tijd opeens volop tijd kwam om te experimenteren bij JMC. Er kwam vraag naar kuchschermen en desinfectiezuilen. Leuk, maar JMC zou JMC niet zijn om daar hun eigen draai aan te geven. Na vele uren Willie Wortelen was daar de Inhaker!

Plug and play
‘’Wij maken graag dingen waar klanten voor een langere tijd wat aan hebben, wat schoon te maken is en liefst multifunctioneel is. Een desinfectiezuil of kuchscherm van karton past niet in dit plaatje.’’ Met dat in het achterhoofd werd de Inhaker ontwikkeld. Een multifunctionele standaard van gerecycled kunststof waar je verschillende soorten promotie- en communicatiematerialen in kunt haken. Denk aan: bewegwijzering, menu’s, reclameborden of zelfs een vrijstaande wand of tafel. Dit tover je heel makkelijk in elkaar, gaat jaren mee en de mogelijkheden zijn onbeperkt.

De reddingsboei van JMC
Zo is hoe eigenaar Cees Bolijn het omschrijft. ‘’Tot ons grote plezier is er veel interesse. Zo veel zelfs dat we werden opgemerkt door Igepa, een grote distributeur die de Inhaker graag wilde opnemen in zijn assortiment.’’ De Inhaker is op dit moment leverbaar in Nederland en België en in de toekomst komen daar zelfs nog een aantal landen bij.

Benieuwd naar alle mogelijkheden van de Inhaker? Neem een kijkje op de website (https://deinhaker.nl)!

 width=

Magnifiek: For Fashion Lovers

Met fysieke winkels in Bruinisse en Breda hebben de dames van Magnifiek en Co & Co de afgelopen tijd online flinke stappen gezet. Of dit al langer op de planning stond? Zeker! Maar het kende simpelweg nog geen prioriteit. De bijzondere tijd heeft voor nieuwe uitdagingen gezorgd. Uitdagingen die ze met beide handen hebben aangegrepen. Mét resultaat.

Switch
Wat die switch is? De mooie online webshop ForFashionLovers.nl dat wordt versterkt door actieve social mediakanalen. ‘’Alle focus ging in een klap naar online. Dit vroeg om een snelle switch. We verkochten sets en artikelen via filmpjes en foto’s en brachten het bij de mensen thuis. We hadden op allerlei manieren contact met klanten voor persoonlijk advies. Van uren videobellen tot een simpel WhatsAppje’’, vertelt Heleen.

For Fashion Lovers
De items in de webshop zijn gebaseerd op het maken van complete sets met een mix van labels. For Fashion Lovers brengt de twee winkels met ieder hun eigen identiteit samen: Co & Co waar jeans en leer een belangrijke rol spelen, gemixt met de trendy labels van Magnifiek. Een perfecte match. De webshop is er voor fashion lovers door fashion lovers.

Toekomstproject
‘’Waar het begon met eigen fotografie met onze telefoon zijn we gegroeid tot het inhuren van een topfotograaf met shoots op prachtige locaties. En begrijp me goed, online staan we nog aan het begin, maar achter de schermen wordt er hard gewerkt om er iets unieks van te maken. We zien al dat de webshop en de winkels elkaar versterken. Zo waren de actieve volgers online de eersten die boekten voor een afspraak in de winkel. Dat geeft zo’n energie. Dus of we hier mee doorgaan? Ongetwijfeld’’, sluit Heleen af.

Kan je kledingkast wel een lente-update gebruiken? Neem dan snel een kijkje in de leuke webshop! Wat extra advies nodig? Boek dan online jouw afspraak in de fysieke winkel(s). Ohja, er zijn geen verplichtingen om iets te kopen. De dames zijn al héél blij jou weer te kunnen ontvangen.

 width=